09 oktober 2009

En lång väntan


För tillfället håller jag koll på 3 kommande spel: Dragon Age: Origins, Mass Effect 2 och Bioshock 2.

Dragon Age är enligt Bioware den spirituella efterföljaren till Baldur's Gate 2 med releasedatum den 5:e november. Jag tror det kommer bli ett höjdarspel. Det ser ut att likna NeverWinter Nights en hel del men för att få en bra uppfattning om spelet rekommenderar jag följande
, en riktigt läcker trailer Dragon Age - Sacred Ashes, en mycket genomarbetad förhandstitt Dragon Age Hands - On Preview och en riktigt bra gameplay-sekvens Dragon Age - 20 minutes.

Vad gäller Mass Effect 2 så ser det lovande ut! IGN har en hel del bra skrivet om spelet:
E3 2009: Mass Effect 2 Hands-on och Mass Effect 2: New Details Revealed. Ett givet köp, men inte till fullpris. Releasedatum den 29:e jan 2010.

Bioshock 2 följer jag bara för att föregångaren är ett genom tidernas bästa spel! Följande länk speglar mycket min uppfattning om denna uppföljare
Why BioShock 2 is a TERRIBLE IDEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar