22 augusti 2009

Ett tappert försök


För nästan exakt ett år sedan var det nära att jag köpte Fallout 3 då det släpptes. Ett spel som redan innan releasen var ett klart köp. Men jag tvekade och köpte istället Bioshock. (Vilken himla tur!) Tvekan bestod mest i att jag spelat Oblivion tidigare och fick ingen riktigt bra känsla. Oblivion är ett toppenspel, men jag tycker att spelet bli lite trögt då det är så himla stort och olinjärt. Spelet tappar lätt tempo. Sedan stör det mig lite att det är ett FPS... Fallout 3 är Oblivion fast med pistoler och utan magi! För ett tag sedan fick jag till sist möjlighet att låna Fallout 3 av en polare. Jag försökte verkligen gilla det, men det gick inte så bra. Spelet är denna gången lite mer linjärt vilket gör att tempot bli bättre. Grafiken, spelkänslan och kontrollerna är Oblivion. Det finns lika mycket skräp att samla på sig. Saker man aldrig kommer ha nytta av. Till slut får man ångest varje gång man går in i inventoryn' för att man någon gång måste gå igenom alla saker och rensa upp. Jag slutade spela Fallout 3 då jag insåg att det kommer ta mig en evighet att ta mig igenom detta spel. En tanke som aldrig slår mig då jag spelar ett bra spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar