17 augusti 2009

The Happening...


The Besvikelse... Inte för att jag trodde att den skulle vara så bra, men denna film gav ingen eftersmak alls. Jag hoppades ändå på den då jag tyckte upplägget verkade ok. Tyvärr lider filmen av samma fenomen som de flesta Stephen King-filmer gör: början är helt ok men sedan lyckas han inte avsluta filmen på ett värdigt sätt. Regissören/Manusförfattaren (M. Night Shyamalan) verkade inte ens ha gjort en anstränging till ett slut på denna film. Vilket är lite av en besvikelse då hans tidigare filmer som "Signs" och "The Village" är filmer jag verkligen gillar. Jag kommer inte att vara första i biokön till hans kommande verk "The Last Airbender" (möjligen ännu ett slag i luften) utan väntar gärna tills DVD-släppet . En film som jag vill nämna som jag nyligen såg och som inte följer det ovan nämnda Stephen King-fenomenet är "The Mist". Den sitter fortfarande kvar på min näthinna med en tydlig eftersmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar